استاد مریم مسعود

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

ارائه خانم نوری

تله کلیک چیست؟
ایده یک عنوان جذاب که ارتباط زیادی با محتوا ندارد را می توان در بسیاری از انواع رسانه ها مانند مجلات، خبرها، رادیو و اینترنت مشاهده کرد. مجلات عموماً این نوع تیترهای گمراه کننده را در سرتاسر جلد خواهند داشت تا شما را وادار به برداشتن و خواندن آن کنند. رادیو و کانال های خبری از آن ها استفاده می کنند تا بعد از وقفه ی تبلیغاتی بعدی و تا پایان برنامه شما را در حال تماشا/گوش دادن نگه دارند. در اینترنت، از عناوین clickbait یا همان تله کلیک، فقط برای دریافت ترافیک بالا استفاده می شود. مشکل این تیترها این است که آن ها دستکاری هستند، پیامی را که وعده داده اند ارائه نمی دهند و در نهایت باعث می شوند مقاله، رتبه ی ضعیفی داشته باشد. تله کلیک اطلاعات را پنهان می کند و به طور هدفمند مقاله را بیش از حد بازی می دهد! اطلاعات پنهان باعث می شود افراد روی صفحه ی شما کلیک کنند زیرا آن ها کنجکاو می شوند. عناوین تله کلیک، نوع اشتباهی از ترافیک را وارد می کنند زیرا افرادی که روی مقاله کلیک می کنند به سرعت صفحه را ترک می کنند و احتمالاً هرگز برنخواهند گشت. آن ها فقط می خواستند پاسخ تیتر را بدانند و درس خود را یاد گرفتند که در آینده در برابر کلیک کردن روی آن ها مقاومت کنند!

آیا تله کلیک همیشه چیز بدی است؟
نویسندگان، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران همیشه سعی کرده اند عناوینی بسازند که مردم را وادار به خواندن فراتر از عنوان به خود مقاله کنند. این پدیده جدیدی نیست که با ظهور اینترنت یا وبلاگ نویسی آغاز شود و هیچ اشکالی در آن ها وجود ندارد زیرا عناوین شما باید جذاب باشند. اما جایی که کار را مشکل ساز می کند، استفاده از عناوینی است که به هیچ عنوان به آن ها در متن پاسخی داده نمی شود و فقط برای جلب مخاطب هستند. در حقیقت یک خط ظریف بین نوشتن یک عنوان قانع کننده و یک عنوان نادرست وجود دارد. نوشتن سرفصل هایی که به وعده خود عمل می کند، نشانه نویسندگان باهوش و صادق است که به ایجاد یک تجربه کاربری عالی اهمیت می دهند. اما نوشتن سرفصل هایی که افراد را طعمه می کند تا روی محتوای نامربوط یا تولید ضعیف کلیک کنند، نشانه ی نویسندگانی است که هیچ ابایی از گمراه کردن خوانندگان صرفاً برای افزایش بازدید صفحه ندارند. به طور کلی تله کلیک همان طور که از نامش مشخص است، یک تله برای کلیک کردن کاربران روی محتوای شما است (خواه این محتوا در وب سایت باید و خواه یک پست در یکی از رسانه های اجتماعی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمان صادقی

رپرتاژ

 

رپرتاژ چیست و چگونه آن‌ها را تهیه کنیم؟

رپرتاژ متن‌های هستند که هدف اصلی آن‌ها معرفی محصولات به‌صورت غیرمستقیم است. رپورتاژها محبوب‌ترین روش تبلیغات اینترنتی است که بسیار مقرون به‌صرفه است

رپرتاژ متن‌های هستند که هدف اصلی آن‌ها معرفی محصولات و کسب و کار‌های مختلف به‌صورت غیرمستقیم به مشتریان و مخاطبان است. تهیه رپرتاژ خبری شاید در ابتدا کار آسانی به نظر بیاید اما در واقعیت این‌گونه نیست و نوشتن این متن‌ها نیاز به تخصص و مهارت دارد. اگر متن رپورتاژ شما کیفیت لازم را نداشته‌باشد عملا به تبلیغات کسب و کار شما کمکی نخواهد‌کرد.

امروزه سایت‌های زیادی در زمینه تولید محتوا و سئو در اینترنت فعالیت می‌کنند. رایامارکتینگ با داشتن 7000 نویسنده سئو کار باتجربه می‌تواند گزینه خوبی برای کمک در زمینه تولید محتوا، به شما باشد. رپورتاژ سئو شده باکیفیت علاوه بر تبلیغ کسب و کار شما در درازمدت سبب بهبودی سئو سایت‌تان نیز خواهد‌شد. رپرتاژ در بین دیگر روش‌های تبلیغاتی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر خواهد‌بود و شما تنها با یک‌بار هزینه می‌توانید به‌صورت دائمی محصول خود را از طریق همان رپورتاژ تبلیغ کنید. رپرتاژ یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی است که می‌تواند در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار باشد.

شما پس از تهیه این رپورتاژ‌ها می‌توانید آنها را در سایت‌های پربازدید انتشار دهید. انتشار رپورتاژ در سایت‌های پربیننده مزیت‌های زیادی را برای کسب و کار شما خواهد‌داشت

متن‌های رپرتاژ باید دارای عنوان‌های مناسب و جذاب باشند. زیرا 90 درصد مخاطبان ابتدا به عنوان متن‌ها توجه می‌کنند و سپس متن اصلی را مطالعه می‌کنند. در متن‌های رپورتاژ نباید از کلمات دشوار استفاده شود زیرا هرچقدر متن‌های رپورتاژ ساده‌تر و قابل درک‌تر نوشته‌شوند مخاطبان بیشتری با متن رپورتاژ شما ارتباط برقرار می‌کنند و متن شما تاثیرگذاری بیشتری خواهد‌داشت.

از دروغ و اغراق در متن پرهیز کنید زیرا وجود اغراق  و دروغ سبب بی‌اعتمادی مشتریان نسبت به کسب و کار شما می‌شود که خسارتی جبران‌ناپذیر است. از برند خود در عنوان و متن اصلی استفاده کنید زیرا این کار این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که به متن خود لینک دهید و پس از انتشار آگهی در سایت‌های پربازدید مخاطبان را به سایت خود دعوت کنید تا بقیه محصولات خود را به آن‌ها معرفی کنید. رعایت نکات نگارشی در متن‌های رپورتاژ بسیار اهمیت دارد و هرچقدر متن شما فاقد از اشتباهات املایی و ... باشد، شما متن باکیفیت‌تری خواهید‌داشت.

استفاده از رپورتاژ به‌صورت منظم و مداوم در سایت به بهبودی سئو سایت کمک خواهد‌کرد. بنابراین رعایت نکات سئو در متن‌های رپورتاژ بسیار اهمیت دارد. هرچقدر شما این نکات را در متن خود رعایت کرده‌باشید شانس دیده‌شدن رپورتاژ شما در سایت‌های پربازدید بیشتر خواهد‌بود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمان صادقی

تیتر زرد

محتوای زرد چیست؟

 

آخرین خبرها از سلبریتی مشهور در ویلای شخصی‌اش، راز قتل خانوادگی، خواننده معروف متهم به رسوایی اخلاقی شد، فوتبالیست‌ها چه ماشینی سوار می‌شوند و… حتما بارها این تیترها را در شبکه‌های اجتماعی و هم‌چنین برخی از خبرگزاری‌ها یا مطبوعات خوانده‌اید این اخبار نه فرهنگی هستند، نه در بخش ورزشی قرار می‌گیرند نه حوادث و نه هیچ شاخه‌ی دیگری، به این سبک محتواها، محتوای زرد گفته می‌شود و به رسانه‌ای که این سبک از محتواها را منتشر می‌کند رسانه زرد می گویند.

اما جالب است بدانید که چند سالی است محتوای زرد علاوه بر دنیای سینما و تلویزیون و ورزش به کسب‌وکارها نیز واردشده و برخی از برندها برای توسعه کسب و کار خود به تولید محتوای زرد روی آورده‌اند.

محتوای زرد معمولا در شبکه‌های اجتماعی بیشترین بازخورد را دارند. تولیدکنندگان محتوای زرد از علاقه مردم به سرک کشیدن در زندگی دیگران برای پربازدید کردن شبکه‌های اجتماعی یا رسانه خود استفاده می‌کنند.

تولید محتوای زرد چگونه است؟
برای تولید محتوای زرد به دو اصل اساسی نیاز است: حاشیه و بزرگنمایی. محتوای زرد در تمام موضوعات براساس این دو اصل شکل می‌گیرد؛ اما برای تولید محتوای زرد علاوه بر حاشیه و بزرگ‌نمایی از تیترهای خاص، استفاده از عکس‌های زیاد و توجه برانگیز و انتشار اخبار جنجالی و احساسات برانگیز، حوادث خشونت‌بار و تکان‌دهنده جنایی و سیاسی، تخریب و ترور شخصیت افراد، ورود به حریم ممنوعه مردم، داستان‌پردازی‌های کشش دار، شگفت‌انگیز و دراماتیک و تکیه‌بر احساسات زودگذر و تب‌دار جامعه بهره گرفته می‌شود.

رسانه‌های زرد، در جریان حوادث احساسات برانگیز، با تمام توان بر کوره احساسات مردم می‌دمند تا تعقل و حقایق در میان شعله‌های سرکش احساسات بسوزند. تولید محتوای زرد معمولا براساس نیازهای هر جامعه و کشور متفاوت است و با ایجاد موج در جامعه، براساس حوادث و چهره‌های  مشهور جامعه جنجال ایجاد می‌کند. به‌طورکلی رسانه‌های زرد از تاکتیک‌هایی نظیر جنجال‌آفرینی خبری، شایعه، استفاده از عواطف مخاطبان و استفاده از عقاید و گرایش‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بهره می‌برند.

زرد نویسی یعنی چه؟
تولیدکنندگان محتوای زرد برای افزایش اقبال عمومی، افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی و فروش بیشتر اقدام به جنجال‌سازی خبری، تکیه‌بر احساسات زودگذر و تب‌دار و داستان‌پردازی‌های دراماتیک می‌کنند اقدامی که به زردنویسی شهرت دارد.

در رسانه‌های زرد سوژه‌ها غالباً دارای‌ دو عنصر شگفتی‌ و کشش است. زردنویسی بر انتشار اخبار حاشیه‌ای تمرکز دارد و وقایع آن‌طور که باید در این سبک از خدمات ارزان تولید محتوا اطلاع‌ رسانی نمی‌شود. درواقع زردنویسی بیشتر با سوژه‌های ممنوع یک جامعه در ارتباط نزدیک است و در رسانه‌ها شامل سه بخش مهم تیتر زرد، سوژه زرد و پیام زرد است.

انواع محتوای زرد
محتوای زرد باتوجه به رسانه و هم‌چنین نیاز مخاطبان انواع مختلفی دارد. از محتوای بصری گرفته تا محتوای متنی همگی در دسته‌بندی محتوای زرد قرار می‌گیرند. معمولا در رسانه‌های چاپی مانند مطبوعات از محتواهای زرد متنی بیشتر استفاده می‌شود در این نوع از محتوا تمرکز بر تیتر خبر و لید آن است و کم‌ترین تمرکز بر تصویر است. خواننده با خوانش تیتر به خواندن مطلب جذب می‌شود؛ اما در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های تصویری و خبرگزاری‌ها تمرکز بر محتوای تصویری و ویدئویی است

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمان صادقی

مارپیچ سکوت (ارائه آقای شیرودی )

مارپیچ سکوت» به این معناست که در خصوص یک موضوع مناقشه انگیز، افراد درباره ی توزیع افکار عمومی حدس هایی می زنند. آن ها سعی می کنند دریابند که آیا در اکثریت قرار دارند یا در اقلیت؛ و سپس می کوشند تعیین کنند که آیا تغییر افکار عمومی در جهت موافقت با آن هاست یا خیر. هم صدایی باعث شکل گیری تصویر همسان از موضوعات و رویدادها می شود و بر مواجهه ی گزینشیِ مخاطبان (که در نظریه ی استحکام عنوان می شود) غلبه می کند.
به باور نئومان، اگر آن ها احساس کنند در اقلیت قرار دارند یا تغییر افکار عمومی در جهت فاصله گرفتن از آن هاست، ترجیح می دهند سکوت اختیار کنند. هر چقدر اقلیت بیشتر سکوت کنند، مردم احساس می کنند که دیدگاه خاص و متفاوت ارائه نشده است و لذا مارپیچ سکوت تشدید می شود.

نئومان، افکار عمومی را نه فقط امور مربوط به دولت و حکومت، بلکه همچنین عامل فشار بر افراد برای همرنگ شدن با دیگران می داند. ریشه ی نظریه ی نئومان این است که مردم به شدت از انزوا می ترسند. بیشتر مردم از ترسِ انزوا، بر ضد قضاوت ها و ارزیابی های خود عمل می کنند. اگر فضای عقیده برخلاف عقیده شخص باشد، شخص ساکت می ماند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمان صادقی