تله کلیک چیست؟
ایده یک عنوان جذاب که ارتباط زیادی با محتوا ندارد را می توان در بسیاری از انواع رسانه ها مانند مجلات، خبرها، رادیو و اینترنت مشاهده کرد. مجلات عموماً این نوع تیترهای گمراه کننده را در سرتاسر جلد خواهند داشت تا شما را وادار به برداشتن و خواندن آن کنند. رادیو و کانال های خبری از آن ها استفاده می کنند تا بعد از وقفه ی تبلیغاتی بعدی و تا پایان برنامه شما را در حال تماشا/گوش دادن نگه دارند. در اینترنت، از عناوین clickbait یا همان تله کلیک، فقط برای دریافت ترافیک بالا استفاده می شود. مشکل این تیترها این است که آن ها دستکاری هستند، پیامی را که وعده داده اند ارائه نمی دهند و در نهایت باعث می شوند مقاله، رتبه ی ضعیفی داشته باشد. تله کلیک اطلاعات را پنهان می کند و به طور هدفمند مقاله را بیش از حد بازی می دهد! اطلاعات پنهان باعث می شود افراد روی صفحه ی شما کلیک کنند زیرا آن ها کنجکاو می شوند. عناوین تله کلیک، نوع اشتباهی از ترافیک را وارد می کنند زیرا افرادی که روی مقاله کلیک می کنند به سرعت صفحه را ترک می کنند و احتمالاً هرگز برنخواهند گشت. آن ها فقط می خواستند پاسخ تیتر را بدانند و درس خود را یاد گرفتند که در آینده در برابر کلیک کردن روی آن ها مقاومت کنند!

آیا تله کلیک همیشه چیز بدی است؟
نویسندگان، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران همیشه سعی کرده اند عناوینی بسازند که مردم را وادار به خواندن فراتر از عنوان به خود مقاله کنند. این پدیده جدیدی نیست که با ظهور اینترنت یا وبلاگ نویسی آغاز شود و هیچ اشکالی در آن ها وجود ندارد زیرا عناوین شما باید جذاب باشند. اما جایی که کار را مشکل ساز می کند، استفاده از عناوینی است که به هیچ عنوان به آن ها در متن پاسخی داده نمی شود و فقط برای جلب مخاطب هستند. در حقیقت یک خط ظریف بین نوشتن یک عنوان قانع کننده و یک عنوان نادرست وجود دارد. نوشتن سرفصل هایی که به وعده خود عمل می کند، نشانه نویسندگان باهوش و صادق است که به ایجاد یک تجربه کاربری عالی اهمیت می دهند. اما نوشتن سرفصل هایی که افراد را طعمه می کند تا روی محتوای نامربوط یا تولید ضعیف کلیک کنند، نشانه ی نویسندگانی است که هیچ ابایی از گمراه کردن خوانندگان صرفاً برای افزایش بازدید صفحه ندارند. به طور کلی تله کلیک همان طور که از نامش مشخص است، یک تله برای کلیک کردن کاربران روی محتوای شما است (خواه این محتوا در وب سایت باید و خواه یک پست در یکی از رسانه های اجتماعی