انیمیشن خانواده آدامز 2019

خانواده آدامز (انگلیسیThe Addams Family) یک فیلم پویانمایی سه‌بعدی در ژانر کمدی ترسناک به کارگردانی کنراد ورنن و گرگ تیرنن است که از سوی یونایتد آرتیستس در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شد.

 

 

نوع فیلم: انیمیشن – کمدی

محصول: آمریکا 2019

امتیاز: 10/6٫1

کارگردان کنراد ورنن
گرگ تیرنن
تهیه‌کننده کنراد ورنن
گیل برمن
الکس شوارتز
فیلمنامه‌نویس مت لیبرمن
بر پایه

خانواده آدامز
اثر چارلز آدام

موسیقی میخائل دانا
جف دانا
تدوین‌گر
  • کوین پاولویچ
  • دیوید ایان سالتر
شرکت
تولید
توزیع‌کننده
تاریخ‌های انتشار
کشور ایالات متحده
زبان انگلیسی
هزینهٔ فیلم ۲۴ میلیون دلار
فروش گیشه ۲۰۳ میلیون دلار

 «خانواده‌ی آدامز» انیمیشنی در ژانر کمدی و ترسناک است که داستان خانواده‌ی متفاوتی به‌نام آدامز را روایت می‌کند. این خانواده به دلیل تفاوتی که در سبک زندگیشان دارند، بین مردم به‌عنوان هیولا شناخته شدند و با شورش مردم مجبور می‌شوند دور از انسان‌ها زندگی کنند. پس از سیزده سال، دوستیِ دختر این خانواده با دختر شهردار جدید نگاه مردم را تغییر می‌دهد. سبک زندگی خانواده‌ی آدامز با خشونت بالا؛ اما فانتزی همراه است و درکنار تفاوت دیدگاهِ فرزندان خانواده با والدین‌شان و درک تفاوت‌ها به‌خوبی به نمایش گذاشته می‌شود

خشونت

صحنه‌های متعددی از رفتارهای خشونت‌آمیز به‌عنوان رفتارهای هنجار و حتی به‌عنوان شوخی در خانواده‌ی آدامز به نمایش درمی‌آید. ابزار بازی، (گیوتین، شمشیر و...) وسایل زندگی و طراحی خانه‌ی آن‌ها همگی وسایل خطرناک و خشنی است. ونزدی و پاگزلی برای تفریح رفتارهای خشونت‌آمیزی انجام می‌دهند؛ مانند دفن‌کردن یکدیگر، پرت‌کردن تبر به سمت هم و انداختن مواد منفجره به‌سمت پدرشان. صحنه‌هایی مانند فرو‌رفتن تیر در سر، قطع‌کردن سر عروسک با گیوتین و حمله با شمشیر از رفتارهای عادی این خانواده است. مردم شهر که خانواده‌ی آدامز را هیولا می‌دانند، با منجنیق سنگ‌های بزرگی به خانه‌ی آن‌ها پرتاب می‌کنند تا خانه‌ی آن‌ها ویران شود. یکی از مصداق‌های خشونت در این انیمیشن بی‌توجهی مارگو به دخترش پارکر است. زمانی‌که پارکر به اتاق کار مخفی مادرش وارد می‌شود، مارگو فرزندش را در اتاق زندانی می‌کند.

ترس

این انیمیشن با لحظات کمدی همراه است؛ اما در برخی صحنه‌ها، خانواده‌ی آدامز و محل زندگی آن‌ها به‌دلیل صداهای عجیب، موزیک ترسناک و نمایش خون و ابزار خشن به‌صورت ترسناک نمایش داده می‌شوند. زندانی‌شدن پارکر توسط مادرش می‌تواند برای کودکان ترسناک تلقی شود.

 

 

ونزدی و پارکر هردو به سنت‌شکنی در خانواده (مانند پوشش خلاف عرف خانواده) و اقدامات لجبازانه درقبال مادرشان علاقه دارند. ونزدی به‌دلیل مخالفت‌های مادرش با متفاوت‌بودن او، از خانه فرار می‌کند. افراد خانواده‌ی آدامز، شوخی‌های خطرناکی باهم می‌کنند و حرکات ناشایست و اقدامات نامناسبی مانند دزدی توسط مادربزرگ خانواده نمایش داده می‌شود. شخصیت پارکر در این انیمیشن، خیلی زیاد از تلفن همراه استفاده می‌کند، هم‌چنین با مادر خود رفتار مؤدبانه‌ای ندارد.

 

 

مردم نمی‌توانند خانواده‌ی آدامز را به‌دلیل تفاوت در سبک زندگی‌شان در کنار خود بپذیرند؛ اما درنهایت، دوستی و همزیستی جایگزین درگیری بین خانواده‌ی آدامز و مردم شهر می‌شود. مردم متوجه می‌شوند که قضاوت‌هایشان درباره‌ی این خانواده براساس شایعات بوده است و یاد می‌گیرند با آن‌ها روابط سازنده‌ای برقرار کنند. کنارآمدن با تفاوت میان نسل‌ها و آزادگذاشتن فرزندان در انتخاب آنچه می‌خواهند، پیام دیگر این انیمیشن است. پاگزلی و ونزدی با پدر و مادرشان اختلاف نظر دارند. پاگزلی به بمب‌های دست‌ساز علاقه دارد، درحالی‌که پدرش از او می‌خواهد شمشیرزنی یاد بگیرد. ونزدی هم به دوست‌شدن با مردم بیرون از عمارت علاقه دارد؛ اما مادرش برای محافظت از او، می‌خواهد که از عمارت خارج نشود. زمانی‌که پاگزلی با بمب‌های دست‌ساز و ونزدی با دوست جدیدش موفق می‌شوند که خانواده را از خطر نجات دهند، پدر و مادر آن‌ها حق را به فرزندانشان می‌دهند.

 

 

ونزدی دختر نوجوان و بااعتماد‌به‌نفس خانواده است. زمانی‌که خانواده‌ی او به‌خطر می‌افتند، آن‌ها را نجات می‌دهد. تلاش پاگزلی هم برای نجات جان خانواده، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی مسئولیت‌پذیری درقبال خانواده باشد. شخصیت ونزدی و پارکر هردو سعی دارند آنچه را که مطابق میل‌شان است انجام دهند و در این مسیر خلاف خواسته‌ی خانواده‌شان عمل می‌کنند و باعث ناراحتی والدینشان می‌شوند، حتی ونزدی پس از لجبازی با مادرش از خانه فرار می‌کند. رفتار آن دو در خانواده می‌تواند الگوی منفی محسوب شود.

 

آنچه لازم است والدین بدانند

خانواده‌ی آدامز» یک خانواده‌ی خاص هستند که سبک زندگی آن‌ها با خشونت بالایی همراه است. رفتارهای خشونت‌آمیز خانواده‌ی آدامز به‌صورت هنجار و حتی به‌عنوان شوخی و تفریح به نمایش درمی‌آید. بنابراین احتمال روی‌آوردن کودکان شما به خشونت پس از تماشای این اثر وجود دارد. هم‌چنین برخی از مکان‌ها، تاریکی و صداهای عجیب همراه با موزیک ترسناک می‌تواند مخاطب را بترساند، هرچند ژانر کمدی اثر به کمک مخاطب می‌آید؛ اما بهتر است احتمال ترس در کودکان را درنظر بگیرید.پیام مثبت این انیمیشن (درک تفاوت‌ها) در اثر تغییر نظر شخصیت‌ها و پس از نمایش اقدامات نادرست مطرح می‌شود. پس بهتر است با یک گفت‌وگوی ساده، در فهم رفتارهای درست از نادرست و درک پشیمانی شخصیت‌ها به کودکان کمک کنیم.در خانواده‌ی آدامز فرزندان خانواده با والدینشان اختلاف‌نظر دارند و لجبازی با والدین، عمل‌کردن خلاف خواسته‌ی آن‌ها، بی‌ادبی نسبت به مادر و حتی ترک خانه توسط شخصیت‌های نوجوان نمایش داده می‌شود. درباره‌ی نادرست‌بودن این رفتارها به فرزندتان توضیح دهید و راه‌حل‌های بهتری به آن‌ها معرفی کنید. با آن‌ها درباره‌ی گفت‌وگو با والدین به‌جای لجبازی صحبت کنید و به فرزند خود اطمینان دهید که اگر در خانه نظر مخالفی داشته باشد شما به او گوش می‌کنید.خلاصه: رفتارهای نادرست در برابر خانواده، صحنه‌های ترسناک و رفتارهای خشونت‌آمیزی که به‌صورت هنجار و حتی به‌عنوان شوخی و تفریح در خانواده‌ی آدامز نمایش داده می‌شود، می‌تواند بر کودکان تأثیر بگذارد.

 

نام شخصیت‌ها:

گومز: پدر خانواده‌ی آدامز. او باید شمشیر‌زدن را به‌عنوان یک سنت خانوادگی به پسرش یاد بدهد؛ اما در این کار موفق نیست،
 
مورتیشیا: مادر خانواده‌ی آدامز. او که بدرفتاری مردم را با خانواده‌ی خود دیده است، اصرار دارد که از مردم دوری کنند و با دخترش بر سر این ماجرا بحث می‌کند،
 
ونزدی: دختر خانواده‌ی آدامز. او مشتاق است دنیای بیرون از عمارت را تجربه کند و با مردم ارتباط داشته باشد و سر این مسئله با مادرش اختلاف پیدا می‌کند،
 
 

پاگزلی: پسر خانواده‌ی آدامز. او به مواد منفجره علاقه دارد؛ اما طبق رسم خانواده‌ی آدامز، باید شمشیرزنی را یاد بگیرد،

 

مارگو نیدلر: او یک طراح ساختمان است که شهرکی با خانه‌های یک‌شکل و رنگارنگ به‌وجود آورده است. ساختمان متروک و متفاوت خانواده‌ی آدامز باعث می‌شود که مارگو، مردم را علیه این خانواده تحریک کند تا آن‌ها را از منطقه بیرون کنند.